logo-evolutie

Als logo ontwerper blijf je vol ideeën zitten en dat veranderd ook je kijk op je eigen logo. Mijn eerste insteek was in 2007 toch de eenvoud, een goed overwogen lettertype en een betekenis aan de boog boven mijn logo.

Na een verandering in 2010 kwamen de letters dichter op elkaar te staan met een eigen ontworpen lettertype, de boog paste mooier en de ‘V’ was aan de onderkant afgevlakt.

In 2011 mocht mijn logo boven mijn kantoorpand in Spijk, maar hier paste de boog niet mooi tussen, ik zag door het strakke woordmerk steeds minder de toegevoegde waarde van de boog.
De boog mocht verdwijnen onder het motto Less is More, wat een bekende uitspraak is van Ludwig Mies van der Rohe (de ontwerper van de wereldbekende Barcelonachair).

In 2012 heb ik het logo nogmaals onder de loep genomen doordat ik nieuw drukwerk wilde bestellen, de letters zijn elkaar gaan raken zodat het meer eenheid is geworden, Vanaf dat moment is er ook een zijdelinks icoon gekomen, een magenta vierkant met de witte ‘V’ in het midden..

2014 is het jaar van nieuwe plannen, rond de vakantie periode was het tijd de website te updaten en met een frisse blik het jaar voort te zetten. Al lang bestonden er binnen vectorlogo ontwerpen met driehoeken, dit was de basis om dit door te trekken in een ‘stoer’ logo.
Na veel schetsen en ontwerpen is het woordmerk verscherpt en ontstond het beeldmerk met de 3 driehoeken welke mooi in elkaar verweven zijn, met de achterliggende gedachte van transparantie en scherpte, zowel in ideeën als in prijzen.

Wij zijn erg trots op ons nieuwe logo en vinden hem erg stijlvol, ik hoop dat er vele zijn die deze menig met ons delen.

 

logo-evolutie

Google+