Het primaire gereedschap van de grafische vormgeving blijft de creatieve geest. Kritisch, objectief en analytisch denken zijn vereist in de vele vormen van het ontwerp.
Bij een goed logo is rekening gehouden met tal van factoren zoals herkenbaarheid, leesbaarheid en bruikbaarheid in diverse reclame uitingen. Ook de kleurkeuze is belangrijk voor uitvoering van o.a. drukwerk, stickerfolie of printwerk.
Het ontwerpen van een logo ontstaat niet op een blanco pagina, er gaat een periode van voorbereiding aan vooraf. De ontwerpers van Vectorlogo willen zich eerst geheel verdiepen in het bedrijf, project of product om vervolgens deze informatie te vertalen naar een op maat gemaakt logo, een zeer persoonlijk logo geheel in de juiste stijl. Zo kan er een groot verschil zijn in creatieve en kleurrijke logo’s en strakke zakelijke logo’s.
Logo Protocol
Het blijft niet alleen bij het ontwerpen van een logo, een logo gaat gebruikt worden in de vele vormen van reclame. Niet alleen door u, maar mogelijk door een PR-afdeling of andere vestigingen van uw bedrijf. Om uw logo te bewaken voor ‘vervuiling’ zetten wij een compleet Logo Protocol op. Dit is een gebruiksaanwijzing waarin vermeld staat wat de juiste handelswijze is om met het logo aan de slag te gaan. Een Logo Protocol is een meerwaarde voor uw logo zodat uw logo te allen tijde consequent wordt getoond.
In uw persoonlijke protocol staat o.a.:
– Uw kleurnummers in PMS, CMYK en Ral kleuren
– Gebruikte lettertypen voor logo en/of begeleidende tekst
– Uitvoeringen in 1 of meerdere kleuren
– Voorbeelden van goede en foute uitvoeringen op verschillende ondergronden
Logo registratie
Voorkom dat uw concurrent er met uw merk vandoor gaat!
Heeft u een goede naam in de markt? In samenwerking met één van de beste merkenbureaus van Nederland doen we er alles aan om uw naam hoog te houden. Laat ons uw kostbare bezit beschermen. Wij geloven in kwaliteit en effectiviteit, wij doen het in één keer goed.
Ondernemers onderschatten vaak welke bedreigingen kunnen ontstaan, als de merken die zij al jarenlang voeren, niet goed beschermd zijn. Merkbescherming is waardevol richting doelgroepen, en cruciaal bij verkoop of bedrijfsovername. Wij helpen ondernemers daarbij.